Ćwiczenia w domu

Maj 3, 2018 1 By Magda

Szybki tryb życia i rozwój cywilizacji podwyższają ryzyko zachorowania na choroby układu krwionośnego (np. nadciśnienie, choroby serca), nowotwory oraz oczywiście otyłość. Pogoń za karierą, siedzący tryb życia powodują, że codziennej aktywności jest coraz mniej w życiu wielu ludzi.

Zadbaj o siebie i swoje zdrowie!

Ćwiczenia w domuDobrym rozwiązaniem jest wybranie się na siłownię i skorzystanie z usług profesjonalnego trenera personalnego. Żeby znaleźć dobrego trenera, zapytaj znajomych z czyich usług korzystali lub poszukaj opinii na temat danej osoby w internecie. Często trener jest również dietetykiem i oprócz ćwiczeń ułoży ci plan żywieniowy. Uwaga! Sprawdź czy na pewno ukończył studia z dietetyki! Wielu trenerów kończy weekendowe kursy i uważa się za dietetyków, ale ich diety mogą przynieść więcej szkody niż pożytku.

Jeśli jednak chcesz ograniczyć koszty lub nie masz czasu chodzić na siłownię, wyjściem z sytuacji są ćwiczenia w domu na spalanie tłuszczu i wzmacnianie mięśni. W internecie dostępnych jest mnóstwo filmów instruktażowych (np. na Youtubie) jak poprawnie wykonywać ćwiczenia na wszystkie partie ciała. Znajdziesz tam także wiele gotowych programów ćwiczeń trwających np. kilka tygodni. Dzięki nim możesz skutecznie pozbyć się nadmiaru kilogramów i poprawić swoje samopoczucie.

Programy te obejmują najczęściej ćwiczenia na wszystkie partie ciała, które wzmacniają mięśnie, w tym również ćwiczenia w domu na brzuch. Często do wykonania ćwiczeń potrzebujesz jedynie matę na podłogę, a ćwiczenia siłowe możesz wykonywać wykorzystując ciężar własnego ciała. W przypadku bardziej zaawansowanych osób dobrze jest się zaopatrzyć np. w zestaw hantli o różnym obciążeniu, sztangę, skakankę do wykonywania ćwiczeń aerobowych, gumy. Dla zaawansowanych bardzo przydatne jest też posiadanie ławeczki, która ułatwia wykonywanie wielu ćwiczeń.

Ćwiczenia dla młodych mam

Ćwiczenia w domu na spalanie tłuszczu są także dobrym wyjściem dla młodych mam. Z powodu ciąży i porodu ciało kobiety bardzo się zmienia, pozostaje nadmiar kilogramów, a skóra traci jędrność. W internecie znajdziesz mnóstwo zestawów ćwiczeń dla kobiet w ciąży i po porodzie. Ćwiczenia w domu na brzuch pomogą ci odzyskać jego dawny wygląd i jędrność. Pamiętaj jednak, aby wprowadzać aktywność fizyczną stopniowo. Nie rzucaj się od razu na głęboką wodę, żeby sobie nie zaszkodzić. Jeśli jesteś w ciąży, przyda ci się zakup piłki do ćwiczeń, dzięki której urozmaicisz swoją aktywność.

Pamiętaj, że ćwiczenia w domu to jednak nie wszystko. Podstawą zdrowego stylu życia jest odpowiednie odżywianie. Bez zdrowego odżywiania twoje ciało nigdy nie będzie wyglądało tak jakbyś chciał. Poza jedzeniem ogromne znaczenie ma także picie wody, zwłaszcza podczas aktywności fizycznej. Wypijaj przynajmniej 2 litry wody mineralnej w ciągu doby.

[Głosów:1    Średnia:5/5]