Jak zacząć biegać?

Kwiecień 25, 2018 1 By Magda

Jak zacząć biegać?Ruch powinien być jednym z najważniejszych elementów naszego życia. Osoby regularnie ćwiczące lub uprawiające konkretną dyscyplinę sportu cieszą się lepszym zdrowiem, przemianą materii, większą energią oraz częściej się uśmiechają. Aktywne spędzanie czasu jest odpowiednie dla każdej osoby w każdym wieku. Trzeba tylko dobrze dobrać rodzaj ćwiczeń do naszych predyspozycji fizycznych oraz wytrzymałościowych.

Jednym z najpopularniejszych sportów uprawianych na całym świecie z pewnością jest bieganie.
Jest to sport stosunkowo tani, nie wymaga od nas specjalistycznego sprzętu, sali treningowej ani trenera. Do biegania wystarczy nam wygodny ubiór oraz obuwie sportowe. Biegać możemy wszędzie i w każdych warunkach atmosferycznych, wystarczy tylko odpowiednio się ubrać do panującej aury.

Sprzęt dla biegacza

Bardziej wytrawni biegacze, którzy traktują bieganie profesjonalnie czy też zawodowo inwestują w sprzęt dla biegacza. Jest on pomocny na dłuższych dystansach, podnosi komfort biegania oraz eliminuje możliwość wystąpienia kontuzji. Biegacze inwestują najczęściej w wygodne, profesjonalne obuwie, które amortyzuje i chroni stawy osoby biegającej po twardym podłożu. Ubranie przeznaczone dla biegaczy jest lekkie, przylegające do ciała, dzięki czemu ciało jest bardziej opływowe, nie stawia oporu i można osiągać bardzo wysokie wyniki. Dodatkowo posiadają system odprowadzania wody, przez co ciało nie jest nadmiernie spocone i utrzymuje się odpowiedni poziom wody w ciele. Często wybieranym asortymentem jest również lekki plecak często wyposażony w bidon oraz gumową słomkę, przez którą biegacz może nawadniać swój organizm bez potrzeby zatrzymywania się.

Jak zacząć biegać?

Jak zacząć biegać?Przed rozpoczęciem biegania bardzo ważna jest rozgrzewka. Jest to nieodłączny element każdej dyscypliny sportowej nie tylko biegania. Są to ćwiczenia gimnastyczne mające na celu rozgrzać nasze mięśnie przed dalszym wysiłkiem. Dzięki rozgrzewce prawdopodobieństwo kontuzji podczas biegania znacznie się obniża. Dodatkowo poprawia to wydolność naszych mięśni dzięki czemu bieg może trwać dłużej. Poprawna rozgrzewka powinna trwać około 15 minut i obejmować wszystkie partie mięśniowe. Głównym elementem rozgrzewki są ćwiczenia rozciągające.

Po rozgrzewce można przystąpić do biegania. Na początku warto zacząć od truchtu, z czasem zwiększając prędkość biegu oraz dystans. Popularne są tak zwane interwały, które polegają na naprzemiennym biegu oraz marszu, stopniowo zmniejszając czas marszu i zwiększając czas biegu, aż do całkowitej eliminacji marszu.

Ruch to zdrowie, dlatego bez wątpienia każdy z nas powinien zdecydować się na jakąś dyscyplinę sportową.

[Głosów:1    Średnia:5/5]